Salgs- og Leveringsbetingenlser

Ansvar

Handel på Sykel.dk kan kun finde sted, hvis brugeren erklærer sig indforstået med de betingelser og vilkår, der gælder for handel hos Sykel ApS. For at handle hos Sykel ApS skal brugeren være fyldt 18 år.

Sykel ApS, herunder ejere, ledere og ansatte samt samarbejdspartnere, leverandører og andre involverede parter kan ikke garantere, at Sykel ApS til hver en tid vil være fejlfri og i fuld funktion.

Sykel ApS kan ikke drages til ansvar for resultater, der er afstedkommet ved brug af Sykel.dk, såsom problemer med internet-forbindelse eller opkobling samt ved anvendelse af ikke-tidssvarende computere eller programmer. Sykel ApS kan ikke drages til ansvar for problemer såsom forsinkelser eller virus, der er opstået som følge af brug af e-mail eller downloads. Sykel ApS tager forbehold for enhver form for fejl, unøjagtighed eller uaktualitet, der kan være opstået i forbindelse med opdatering og upload på Sykel.dk

Sykel ApS er underlagt de til enhver tid gældende love og regler om produktansvar i Danmark og EU.

 

Ordrebekræftelse og betaling

Når vi har modtaget din ordre og betaling, får du med det samme en online meddelelse med besked om dit ordrenummer og det samlede ordrebeløb. Betalingen kan ske med

  • Dankort
  • VISA
  • Master
  • Visa Elektron

Der opkræves ikke gebyr ved betaling på Sykel.dk

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Sykel ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Der tages forbehold for afgiftsændringer, trykfejl samt pris- og valutaændringer.

 

Restordre og udgåede varer

Såfremt der indgår varer i din ordre, som ikke er på lager, eftersendes disse hurtigst muligt. Alle varer, der er på lager, sendes med det samme. Skulle du have bestilt en eller flere varer, der viser sig at være udgået, vil du blive kontaktet hurtigst muligt med henblik på at finde en erstatningsvare.

 

Bestilling

På Sykel.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med Sykel.dk indgås aftaler på dansk.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til kontakt@Sykel.dk

 

Levering

Leveringstiden er normalt fra 1 til 2 hverdage for alle de varer, der er på lager. Hvis der er varer i din ordre, som er i restordre vil du straks efter, at vi har modtaget din ordre få direkte besked om den forventede leveringstid. Du vil modtage en e-mail fra Sykel ApS, når varen er afsendt fra lageret til dig.

 

Forsendelsesudgift

Varebeløbet tillægges den til enhver tid gældende forsendelses omkostning, som beregnes efter gældende takster, som du kan se under fragtpriser DK og udland. Sykel ApS beregner automatisk fragtprisen efter varens og emballagens vægt. Det er altid denne vægtudregning, der er gældende for fragtprisen, uanset om den ikke stemmer overens med den faktiske vægt. Vægten på de forskellige forsendelser justeres løbende under hver vare for at sikre dig den billigste og mest præcise fragtomkostning.

 

Faktura

Fakturaen modtager du på e-mail. Din følgeseddel følger dine varer.

 

Kreditperiode, betalingskort

Så snart Sykel ApS har modtaget din returvare, tilbagebetaler vi beløbet til din bankkonto. Der kan gå nogle dage, inden beløbet igen er disponibelt på din konto.

 

Farver og størrelser

Vi er ikke ansvarlige for mindre forskelle i farver eller i størrelser på vores website. Dette bliver ikke betragtet, som en Sykel ApS fejl og vil derfor heller ikke udløse nogen refundering af omkostningerne, hverken i forbindelse med den oprindelige forsendelse eller med tilbageleveringen.

 

Sikkerhed ved køb

Det er fuldkommen sikkert at handle hos Sykel ApS.

Når du bestiller og betaler din ordre hos Sykel ApS kører alle betalingstransaktioner via Nets (tidligere kendt som PBS), og ingen data om dit kreditkort kan ses af Sykel ApS.

Vi benytter ePay som betalingsgateway, og ePay er PCI-certificeret efter internationale standarder for databeskyttelse.

Betaling med betalingskort sker i overensstemmelse med love og regler for onlinebetaling i Danmark.

Når du har gennemført en onlinebetaling, vil du modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail. Den anbefaler vi, at du gemmer.

Hvis en tredjeperson misbruger dit betalingskort, hæfter du ikke selv for misbruget, medmindre du har overtrådt reglerne for brug af betalingskort.

 

Varespecifikationer

Sykel ApS påtager sig intet ansvar for at mål og vægt stemmer overens med kundernes egne målinger. De vægt og mål med mere, der opgives, er producenternes angivelser. Såfremt en vare på disse punkter ikke findes at leve op til forventningerne, gælder vores 365 dages returret naturligvis.

 

Retur

Læs under “returvarer”

 

Reklamationsret

Reklamerer du over en vare inden for 24 måneder efter køb, og vi beder om at få varen sendt ind til inspektion, så skal du i første omgang selv dække fragtomkostningerne. Hvis vi konstaterer fejlen, vil du få kompensation for dine fragtudgifter (Husk derfor at gemme kvittering for dine udgifter).

Konstaterer vi derimod forkert brug af varen eller ualmindelig slid, vil du ikke modtage dine fragtudgifter retur.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:

Sykel ApS
Erhvervsparken 3
DK-9632 Møldrup
E-mail: Kontakt@Sykel

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Returvarer

Hos Sykel.dk får du en udvidet returret, som giver dig 365 dage til at fortryde dit køb.

Hvis du sender en vare retur, så er det meget vigtigt, at du altid medsender dit ordrenummer og skriver, hvad du ønsker gjort ved varerne (pengene retur, ombytning til anden størrelse, fejl eller lignende).

Ved reklamation bedes du altid kontakte os, før du sender varer retur.

Vi udbetaler penge til det kort, der er brugt ved købet, hvis det er muligt.

Bemærk: Returpakker sendt uden omdeling eller sendt pr. efterkrav modtages ikke.

Returadresse: Sykel ApS – Erhvervsparken 3 – DK-9632 Møldrup.

 

Returnering af varer

Er du af en eller anden årsag ikke tilfreds med dit køb, kan du naturligvis returnere dine varer. Blot dette sker inden 365 dage efter din modtagelse af varen. Hvis du vælger at returnere en vare, og årsagen til returneringen ikke er en fejl begået af Sykel ApS, står du selv for forsendelsesomkostningerne.

Ved returnering skal du vedlægge en kopi af den oprindelige følgeseddel/faktura, som du har modtaget med dine varer og gerne samtidig sende os en mail om, at du har returneret varer til os.

Produktet skal være intakt og i ubrugt stand, derudover skal al originalemballage medsendes i ubeskadiget tilstand. Vi refunderer ikke pengene for brugte eller beskadigede varer.

 

Refundering

Ønsker du pengene retur for din returnerede vare, så vil pengene altid føres tilbage til betalingskortet, hvis det er muligt. Er det ikke muligt vil du blive kontaktet efter kontonummer.

Du får varebeløbet retur. Returneres hele ordren får du også den oprindelige forsendelsesudgift retur mi blog. Det vil sige, at hvis du køber for 350 DKK inkl. forsendelsesomkostninger på 50 DKK, så refunderer vi hele beløbet, de 350 DKK. Bemærk forsendelsesudgifterne refunderes kun hvis hele ordren annulleres.

Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen.

 

Ombytning

Ønsker du at bytte en vare, som du har fået i en forkert model, farve eller en forkert størrelse, kan dette også lade sig gøre. Du returnerer blot den/de varer, du ønsker at få byttet. Husk at skrive størrelse eller varenummer på varen, du ønsker ombyttet til.

Når du ønsker at ombytte til en dyrere vare, skal du først returnere den købte vare og lægger en ny ordre på den vare, du ønsker. Vi udbetaler pengene for din refunderede vare, når vi har modtaget varen. Vi kan af sikkerhedsmæssige årsager ikke hæve ekstra på dit betalingskort.

 

Reklamation

Er din vare defekt, eller har du en anden reklamation, så skal du altid kontakte os, inden du sender varen retur. Godkendes reklamationen tilbagebetaler vi din fragtomkostning (efter aftalt tilbage sendelse). Vi betaler ikke penge for emballage. Husk altid at gemme kvitteringen for forsendelsesomkostninger.

 

Betingelser for returnering

Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i væsentligt samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, som helt åbenbart forringer varens salgsværdi væsentligt.

Ved køb af eksempelvis cykler og batterier er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

 

Returneringsfrist

Vi har 365 dages returret til alle privatpersoner.

 

Returneringsanvisning

Varen sendes til følgende adresse:

Sykel ApS
Erhvervsparken 3
DK-9632 Møldrup
E-mail: Kontakt@sykel.dk

Kvittering for returnering af dine varer bør gemmes som bevis herfor.

 

Efterkrav, pr. anbefaling og pakker uden omdeling

Varer, der returneres til Sykel ApS pr. efterkrav, vil blive nægtet i modtagelsen.
Pakker sendt uden omdeling vil ikke blive afhentet.
Pakker sendt pr. anbefaling modtages – men udgifter hertil dækkes ikke.
Sykel ApS dækker almindelige forsendelsesudgifter – dette omfatter ikke breve sendt rekommanderet, pakker med forsikring og lignende tillægsydelser.

 

Forsendelsesomkostninger ved tilbagelevering

Udgifterne ved tilbagelevering betales af kunden, med mindre returneringen skyldes en fejl fra Sykel ApS’ side.

 

Returvarer, som ikke er reklamationsberettigede/Returberettigede

Har du sendt en vare retur til ombytning eller retur for at få pengene tilbage, og vi vurderer, at varen har været brugt, kan vi ikke tage den retur. Tøj skal prøves, når du ikke sveder, lugter af parfume osv. Her står du selv for fragtudgifterne retur til dig. I første omgang efter vores fragtprisliste.

Går der mere end 8 dage, og du ikke følger vores anvisninger vil fragtpriserne nu følge Post Danmarks listepriser og du vil blive opkrævet 125 kr. pr. påbegyndt uge for opbevaring af varen.

 

Sikkerhed

Når du bestiller og betaler din ordre i vores online shop kører alle betalingstransaktioner via PBS, og ingen data om dit kreditkort kan ses af os. Du er derfor bedre sikret ved online handel end du er hvis du bruger dit kreditkort i en almindelig forretning.

Betalingen på vores side har et digitalt certifikat fra GlobalSign Extended Validation CA – G2

For den lidt mere tekniske kan vi sige at alle vores betalinger sikre din browser via Secure Sockets Layer (SSL) kryptering på op til 256-bites nøglelængde når vi sender din betalingsinformation. Vi gemmer ikke kontokortsnummeret, hvilket øger sikkerheden for dig som kunde.

Vi benytter ePay til vores betalingsway som også er PCI-certificeret efter internationale standarder for databeskyttelse.

Det betyder, at systemet udover tekniske sikkerhedsforanstaltninger som kryptering af data skal leve op til strenge sikkerhedskrav f.eks. til den fysiske sikring af datacenteret og hvilke medarbejdere, der har adgang til de pågældende servere, ligesom der jævnligt kommer kontrolbesøg i serverrummet.

Læs mere om:
PCI-standarden på www.pcisecuritystandards.org
ePay på http://www.epay.dk/sikkerhed/pci-certificeret-betalingssystem.asp

For at du kan indgå aftale med os på Sykel.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Sykel ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte hos Sykel ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på Sykel ApS.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Sykel.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Sykel ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Sykel ApS via e-mail Kontakt@sykel.dk.

 

Cookies

På Sykel.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

 

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på Sykel.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere Sykel.dk.